Четверг, 18.10.2018, 12:56 | Вітаю Вас Гість | Реєстрація | Вхід

Нормативно-правова база НСПП

       Соціально - трудові відносини є ключовим елементом будь - якої економічної системи і являють собою комплекс взаємовідносин між організаціями, що представляють інтереси найманих працівників, об'єднаннями роботодавців та державними інституціями, що пов'язані з використанням робочої сили та спрямовані на забезпечення високого рівня і якості життя особистості, колективів та суспільства в цілому.
        Поняття соціально - трудових відносин стосується різних аспектів взаємодії працівника, роботодавця і держави. Крім безпосереднього процесу праці, воно охоплює різноманітністорони трудової діяльності людини: профорієнтацію, прийом та звільнення працівників, нормування й оплату праці, її умови та якість, трудову мотивація, вирішеня конфліктів, пов'язаних з трудовою діяльністю, питання соціального забезпечення тощо.
      Правові засади регулювання соціально - трудових відносин грунтуються на положеннях Конституції України, Кодексу законів про працю України, законів України "Про порядок вирішення колективних трудових спорів (конфліктів)", "Про колективні договори і угоди", інших законодавчих актів, що стосуються питань праці та соціально - трудових відносин та нормативних актів Національної служби посередництва і примирення, покликаної сприяти поліпшенню соціально - трудових відносин, запобігати виникненню колективних трудових спорів, прогнозувати та сприяти своєчасному їх вирішенню, здійснювати посередництво задля вирішення таких спорів (конфліктів).
З метою поліпшення соціального клімату у відносинх між працівниками та роботодавцями у квітні 2007 року Указом Президента України було внесено зміни до Положення про Національну службу посередництва і примирення, спрямовані на удосконалення її діяльності із сторонами соціально - трудових відносин, насамперед, на доконфліктній ситадії.
       Положеннями нормативно - правовихактів Національної служби посередництва і примирення охоплюються усі питання, що можуть виникнути між сторонами соціально - трудових відносин на будь - яких етапах, починаючи від їх дестабілізації і до переростання в колективний трудовий спір (конфлікт) та його вирішення.
       Таким чином, у даному розділі сайту ви маєте можливість ознайомитись з нормативної базою Національної служби посередництва і примирення, яка регулює усі напрямки діяльності служби, зокрема на сприяння врегулюванню колективних трудових спорів (конфліктів), запобіганню виникнення колектинвих трудових спорів (конфліктів) та на проведення оцінки відповідності критеріям репрезентативності орагнізацій профспілок та їх об'єднань, організацій роботодавців та їх об'єднань.